Den 4

Čtvrtý soutěžní den se podíváme trochu dále do Polska , konkrétně až k městu Nowa Wies a zpět přes Otmuchow a Uničov. Délka necelých 250km. 


Moc se nezdržuju a připojuju se na server. Přijíždí vlečná a jdem nahoru. Prakticky hned po první zatáčce jsme trefili stoupání a já přemýšlím , že se vypnu. Nakonec nechávám táhlo vypínače na pokoji a zůstávám ve vleku. V 600m nalítáváme další stoupání a to už se vypínám. Zdvih se zdá silný , ale mám levé ruce takže po několika kruzích vypadávám ze stoupání a jdu pod vedlejší mrak. Opět krásné silné stoupání přes 3m/s. 

Vytáčím přes 2000m a víceméně už jen vyčkávám na otevření pásky. V předpokládaném směru je velký kumul a tak tedy odcházím 9min po otevření okna přímo pod onen mrak. Daří se mi vcelku rychle ustředit a vário se usazuje na hodnotě 3,3m/s což je nádhera. To teda bude rychlé. Nedotáčím základnu a odcházím v necelých 1900m dál směrem na Praděd. Prolétávám kolem Dlouhých strání a výšky moc nemám. Nicméně mám po trase mraky , které nevynechávám , ale bohužel nic netrefuju takže přeskakuju na kopečky vedle Jeseníku. Jenže všechny mraky jsou už v závětří a začínám být nervózní. 

Teď začínám litovat nedobranou základnu. Bylo by to veselejší. Další mrak nic , a výška ubývá. Paráda.... 1200 , 1000 , 800... Až před Prudnikem jsem se trefil do stoupání , ale je slabé. Bohužel musím aspoň něco vzít a tak točím dva metry a nadávám si do blbců. Odcházím ve 1200m a doufám , že najdu něco lepšího. A tak se taky stane. Přímo nad Prudnikem točím krásné stoupání přes tři metry a trochu se uklidňuju. Jsem asi nepoučitelný. Znova nedotáčím základnu a odlétám v 1900m dál. Plán je jasný. Než otočím Nowa Wies musím točit ještě jednou. První rameno je po větru , druhé proti větru. Takže je jasné proč chci točit ještě jednou. Bohužel vše co prolítávám buď netrefuju , nebo je mrtvé. Poslední mrak před otočákem , zase nic! No do prdele. Letím dál , otáčím. Nádhera. Dostávám se až do 400m. 

Vidím nový kumul a jestli ho netrefím tak si můžu ustlat na poli. Naštěstí jsem našel zdvih hned a vytáčím 1900m ve stoupání přes tři metry. Bohužel točení proti větru jak známo zdržuje , jenže nic jiného mi nezbývá. Kdybych trefil ten mrak před otočkou tak bych patrně proti větru točil jen jednou , nebo alespoň ne tak dlouho. Kdyby chyby..... Takže u Nysy točím znova , a i když je stoupání opět silné , nejsem spokojen. Vítr mně snáší zpět a průměrka klesá. Mizím v 1900m a letím otočit druhý bod. Konečně otáčím a kousek za otočkou musím znova točit , protože nás čekají Jeseníky a nechci tam přiletět na zemi. 

Tentokrát točím poctivě až do základny a odcházím skoro v bílém. Výška přes 2100m. Pokračujem směrem na Uničov a párkrát potahuju pod kumuly , které mám v cestě. Nakonec přicházím zpátky do Jeseníků ve 1200m a na návětrné straně nalítávám silné stoupání , které beru opět až do základny a výška 2350m mi dává skoro dokluz. Chybí jen 160m. To by se dalo nahopsat. Letím tedy k Uničovu , občas delfínuju a výška na dokluz dochází dle plánu.  

Otáčím Uničov a nezbývá než doletět do cíle. PDA píše , že doletíme a i když mám ke konci lehce sevřenou prdel tak protínám pásku a jsem doma. 

No pohnojil jsem to teda pěkně. Zatím nejhorší výsledek. Až 27 místo mně vůbec neuspokojuje. Ještěže máme jeden den "škrtací" a doufám teda , že už nic neposeru v dalších dnech. Tak tedy gratulace všem finišerům a příště hojky.